سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلیل ارزان بودن گوشیهای شیائومی

آیا ارزان بودن قیمت گوشی شیائومی به معنی بی‌‌کیفیت بودن آن است؟

امروزه همگام با تحولات دنیای مدرن نیازها نیز تغییر می‌کنند و متناسب با نیازها محصولات نوین با امکانات بیشتر و بهتری به بازار عرضه می‌شوند. تلفن همراه یا موبایل یکی از وسایلی است که به سرعت پس از عرضه دربازار مورد استقبال عموم قرار گرفت. هرچه پیشتر می‌رویم با تنوع و امکانات بیشتری درحوزه قیمت گوشی مواجه می‌شویم اما آنچه مقدمه خرید مارا فراهم می‌کند نیاز ما و مقدار پولی است که در دست داریم و همچنین تنوع محصولات بازارکه کدام محصول به کار ما می‌آید. ازجمله بزرگترین شرکت‌هایی که به تولید تلفن‌های همراه می‌پردازند: اپل، سامسونگ، نوکیا، شیائومی،... را می‌توان نام برد. روی این گوشی‌های هوشمند سیستم عامل‌هایی من‌جمله: اندروید، ios، ویندوز نصب می‌شود که به کمک این سیستم عامل ارتباط بین سخت‌افزار و نرم‌افزار برقرار می‌گردد.

اجزای مشترک تلفن‌های همراهی که امروزه در بازار موجودند به شرح زیر است:

1ـ cpu که پردازنده تلفن محسوب می‌شود.

2ـ باتری که منبع تغذیه دستگاه است و گوشی به وسیله آن روشن می‌شود.

3ـ صفحه کلید برای تلفن‌های ساده و صفحه نمایش لمس برای تلفن‌های هوشمند که برای تعامل با تلفن به آن نیاز است.

4ـ سیم‌کارت ها و کارت‌های R_UIM

 

با پیشرفته شدن تلفن‌های همراه و سیستم‌های عامل بسیاری از کارهای روزمره ازجمله: نصب پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف برای آموزش ، انجام کارهای بانکی، خرید و فروش و رزرو را می‌‌توان انجام داد.همچنین می‌تواند جایگزین دوربین‌های دیجیتال‌، پخش‌کننده‌های موسیقی ، کنسول‌‌های بازی، همراه بانک و بسیاری از دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌‌های دیگر باشد.

تلفن‌های هوشمند را می‌توان به رایانه‌های مینیاتوری مانند دانست. حتا می‌توان گوشی‌های هوشمند را به تلویزیون‌هایی که قابلیت اتصال به اینترنت دارند وصل کرد و به وسیله یک پورت HdMI تصاویر و امکانات گوشی را بر روی صفحه به نمایش گذاشت.

ناگفته نماند که دوربین این گوشی‌‌ها روز‌به‌ روز پیشرفته تر می‌شوند و از امکانات بیشتری نسبت به قبل برخوردار می‌‌گردند و متناسب با کیفیت دوربین می‌توان تصاویر و فیلم‌‌ها را از فاصله زیادی بزرگنمایی کرد و همچنین هنگام مشخص کردن سوژه از قدرت زوم بالایی برخوردار باشند. همچنین این دستگاه‌ها می‌‌توانند به عنوان یک دوربین حرفه ای در عکاسی مورد استفاده قرار گیرند. و امکان نصب برنامه‌‌های موسیقی و ادیت صدا و فیلم را نیز دارا هستند.

اما تلفن‌‌های همراه ساده با گذشت زمان کارایی خود را از دست دادند و از امکانات فوق برخوردار نیستند حتا پاسخگوی بسیاری از نیازها نمی‌باشند و نهایت استفاده از آنها به برقرای تماس و فرستادن پیامک محدود می‌‌‌شود. امروزه اندازه ظاهری گوشی‌‌های هوشمند نیز تغییر کرده است که از اندازه‌های بزرگ گرفته تا گوشی‌های هوشمند خوش دست دربازارموجودند.

ادامه مطلب